تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/08 - 14:20
کد خبر: 380775

پاسخ به شایعه| تکذیب ادعای در اولویت‌نبودن واکسن‌های فایزر و مدرنا در لیست خرید ایران

بحث این نیست که ایران واکسن کرونا فایزر را نمی‌خواهد بلکه باید واکسنی تهیه شود که زنجیره انتقال سرد آن نیز برای کشور فراهم و قیمت آن نیز مناسب باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اخیرا ادعایی به نقل از مصطفی قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، مبنی بر اینکه در لیست خرید ایران واکسن‌های فایزر و مدرنا در اولویت قرار ندارند، توسط شبکه‌های معاند و ضدانقلاب منتشر شده است.

با بررسی‌های انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، ادعای مذکور صحت نداشته و بنا بر گفته قانعی، واکسن کرونای تولیدشده در شرکت فایزر در اولویت‌های ایران قراردارد ولی تنها گزینه خرید نیست؛ بلکه واکسن‌های دیگری نیز هستند که با شرایط کشور مطابقت دارند.

همچنین مشخص شد، تهیه واکسن فایزر در ایران دارای دو نکته است؛ یک نکته درباره قیمت واکسن و یک نکته نیز در خصوص زنجیره انتقال سرد منفی ۷۰ درجه است که در یک کشور  باید برای انتقال این واکسن به همه نقاط کشور فراهم باشد.

بر اساس اظهارات قانعی، وقتی ایران امکان تهیه واکسنی با قیمت مناسب‌تر را دارد که زنجیره سرد آن متناسب با زیرساخت کشور بوده و تولید یک شرکت معتبر هم هست، دلیلی ندارد واکسنی تهیه شود که زیرساخت انتقال آن در کشور به طور کامل وجود ندارد.

بنابراین بحث این نیست که ایران واکسن کرونا فایزر را نمی‌خواهد بلکه باید واکسنی تهیه شود که زنجیره انتقال سرد آن نیز برای کشور فراهم و قیمت آن نیز مناسب باشد.

استفاده از واکسن کرونای اروپایی یکی از گزینه‌های ایران

در بررسی‌های انجام شده مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، در حال حاضر اروپا نیز واکسن دارد و شرکت آسترازنیکا اعلام کرده که واکسن خود را در حد ۳میلیارد دوز تولید خواهد کرد. این واکسن زنجیره سرد نمی‌خواهد و تولید آن معتبر نیز است.

همچنین مشخص شد، واکسنی که شرکت آسترازنیکا تولید آنرا نهایی کرده در مقایسه با واکسن تولیدی شرکت فایزر هم در زمینه قیمت و میزان تولید و هم زنجیره انتقال مشکلی ندارد؛ بنابراین در تهیه واکسن کرونا فقط یک گزینه وجود ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top